wtorek, 11 października 2016

"Pieśń Dawida" - Amy Harmon [PRZEDPREMIEROWA RECENZJA]



Możesz biec, ukrywać się lub umrzeć, ale cokolwiek zrobisz, będziesz sobą.




Tytuł: Pieśń Dawida
Tytuł oryginału: The Song of David
Cykl: Prawo Mojżesza (tom II)
Autor: Amy Harmon
Tłumaczenie: Marcin Machnik
Wydawnictwo: Editio Red
Data premiery: 14 października 2016
Liczba stron: 312


     Kto pamięta, ten wie, że "Prawo Mojżesza" dogłębnie mnie wzruszyło, wycisnęło łzy i targało moimi emocjami jeszcze długo po skończonej lekturze. Nawet dziś na wspomnienie dwóch słów, serce bije mi mocniej, a moje myśli powracają do bohaterów, z którymi bardzo się zżyłam. Z wielką przyjemnością, ale i obawą sięgnęłam zatem po kolejną część cyklu, jaką jest Pieśń Dawida.

     Dawid walczył od dzieciństwa. Jeździł po świecie, imprezował, wydawał pieniądze, ale to walka stała się sensem jego życia. Kształtowała go. Dawid, zwany Tagiem, stał się impulsywnym i prowokacyjnym młodzieńcem. Nie stronił od alkoholu. Kiedy zaginęła jego starsza siostra, w poczuciu winy targnął się na życie. Kilkakrotnie. Dopiero spotkanie z Mojżeszem umożliwiło mu uporządkowanie  własnego wnętrza, choć okoliczności narodzin tej przedziwnej przyjaźni, były niecodzienne. W życiu Taga pojawiła się także niewidoma Millie. Od razu wiedział, że to ktoś zupełnie wyjątkowy,  o kogo warto walczyć. Millie stała się dziewczyną życia Dawida i kochała go całym sercem. Dzięki niej czuł się bezpieczny i akceptowany. I nagle zniknął bez śladu. Sprzedał mieszkanie, zabrał samochód i wyjechał bez słowa pożegnania, nie zostawiając choćby wskazówki, dokąd i dlaczego odchodzi. 

     Pierwszy raz od dawien dawna zdarzyło mi się, że nie jestem w stanie stwierdzić, czy kolejna część serii jest na takim samym poziomie, czy innym. Prawo Mojżesza mnie zaskoczyło, rozwaliło emocjonalnie i pozostało w pamięci na długo. I tu, autorka po raz kolejny mnie zaskoczyła! Dostałam coś zupełnie innego, ale równie mocnego i szalenie emocjonującego. Choć Pieśń Dawida jest kolejną częścią, to stanowi odrębną historię. Oczywiście spotykamy się znów z Mojżeszem i Dawidem (Tagiem), który tym razem staje się głównym bohaterem, jednak historia dotyczy zupełnie innej sytuacji. Polecam jednak zachować kolejność i zapoznać się najpierw z częścią pierwszą.

     Ta opowieść jest zderzeniem teraźniejszości z przeszłością. Teraźniejszość przepełniona jest strachem Millie i Mojżesza, przeszłość zaś poznajemy z ust samego Dawida, jednak nie bezpośrednio, lecz z nagrań na taśmach.  Ta historia opowiada o wielkiej miłości, dla której warto zrobić wszystko. O ogromnej przyjaźni, której nie straszne są przeszkody życia. Jest to również opowieść o pięknej, lecz trudnej drodze do szczęścia, odnalezienia samego siebie w świecie, w jakim przyszło nam żyć. To gorzko - słodka prawda o radzeniu sobie z problemami, chwilach słabości i radości. 

     Tym razem nie udało mi się uronić łzy. Amy Harmon zafundowała mi jednak cały wachlarz ogromnych emocji, obok których nie można przejść obojętnie. Pieśń Dawida to książka, która pobudza wyobraźnię i niejednokrotnie składnia ku wysnuciu refleksji. Zastanowienia się nad sobą, własnym życiem i tym, co nas otacza.

     Pieśń Dawida to wspaniała kontynuacja Prawa Mojżesza, która choć nie wycisnęła ze mnie łez, to głęboko poruszyła, wstrząsnęła emocjami, które jeszcze długo nie wrócą na swoje miejsce. Wspólnie z poprzedniczką tworzą idealną całość, choć każda zaskakuje swoją wyjątkowością. To książka, obok której nie można przejść obojętnie, a pamięć o niej pozostanie na zawsze.


Z okazji zbliżającej się premiery Pieśni Dawida mam dla Was KONKURS! Do wygrania 2 pakiety książek Prawo Mojżesza i Pieśń Dawida.  Zgłoszenia i regulamin tutaj: Konkurs na FB



Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu Editio Red






Przy okazji recenzji tak dobrej literatury, zapraszam Was również na portal kobieceporady.pl, gdzie znaleźć można recenzje książek skierowanych głównie do kobiet, porady jak o siebie dbać, jak być piękną, zrobić coś z niczego i wiele więcej ;)




 Książka bierze udział w wyzwaniu: Dziecięce poczytaniaPod hasłemOlimpiada czytelnicza

15 komentarzy:

  1. Mam zamiar poznać pierwszą cześć, chociaż obawiam się, że będzie zbyt smutna i przygnębiająca. Ale może niedługo się z nią zmierzę i jeśli będę usatysfakcjonowana lekturą, sięgnę po kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie czytałam pierwszej części. Fajnie, że wywołuje tak duże emocje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle pozytywnych recenzji tej serii, a ja wciąż nie jestem zdecydowana ;) ale to dobrze, że tak przypadła Ci do gustu :) są emocje, jest dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie zapoznała się z tym cyklem, ale na pewno to zrobię. Jestem bardzo ciekawa pierwszej i drugiej części

    OdpowiedzUsuń
  5. Aj, czekam na mój egzemplarz. Po zaskakująco dobrym Mojżeszu, po prostu muszę przeczytać Dawida :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Twoją recenzją. :) Myślę, że o tym wiesz. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawo Mojżesza było zaskakująco dobrą powieścią, nie spodziewałam się, że aż tak bardzo mi się spodoba i podejrzewam, że z Pieśnią Dawida będzie bardzo podobnie - wydaje się być niepozorną historią, a potem zupełnie mnie rozwali!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jestem na ponad dwusetnej stronie "Pieśni Dawida" i właśnie trafiłam na TĘ informację o Tagu. Nie ukrywam, że spodziewałam się jej, więc autorce nie udało się mnie zaskoczyć, jednak niecierpliwie czekam na finał owej historii - czy zakończy się happy endem, czy Harmon wstrząśnie mną. Podejrzewam, że będzie to ta pierwsza opcja, ale zobaczymy... a raczej ja zobaczę, bo Ty już wiesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Każda recenzja tej książki dobija mnie jeszcze bardziej, bo... nie mogę jej jeszcze przeczytać :/ Planuję zakup pod koniec października i już nie mogę się doczekać :D
    Mimo, że pierwszy tom strasznie mi się podobał, to cieszę się, że "Pieśń Dawida" różni się od poprzedniczki :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że i mnie Amy zaskoczy. Nie podobają mi się okładki cyklu, ani dziwne tytuły, ale tym razem sprawdza się powiedzenie, by nie oceniać po okładce :) Autorka potrafi wpływać na emocje i szuka nietypowych rozwiązań fabularnych, za to ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem bardzo ciekawa tej książki jak i Prawa Mojżesza.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mimo, że wszędzie widzę pozytywne opinie to nie umiem się przełamać do książki.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo się cieszę, że tobie również kontynuacja przypadła do gustu. Tak więc czekamy na część trzecią :):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale ci zazdroszczę! Ja nadal do tyłu z pierwszym tomem. :(

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...