niedziela, 23 października 2016

"O smoku spod Wawelu" - Wojciech Widłak [recenzja]





Tytuł: O smoku spod Wawelu
Autor: Wojciech Widłak
Ilustracje: Jola Richter - Magnuszewska
Seria: Czytam sobie
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 12 września 2016
Liczba stron: 32
Przedział wiekowy: 5 - 7 lat



     Jako mała dziewczynka lubiłam czytać książki. Różne trafiały w moje ręce, ale dopiero kiedy poszłam do szkoły, okazało się, że wielu polskich legend nie znałam. Troszkę żałowałam, że nie udało mi się ich poznać z książek, które kupowali mi rodzice i wszystko musiałam nadrabiać dopiero w szkolnej ławce.

     Mieszkańcy Krakowa są przerażeni. W jamie pod Wawelem zamieszkał straszliwy smok. Ma ogromny apetyt i zjada dosłownie wszystko, co napotka na swojej drodze. Czy znajdzie się śmiałek, który zdoła go pokonać?  Legenda o smoku wawelskim w nowej odsłonie dla najmłodszych. [źródło: sklep-egmont].

    Kto nie zna opowieści o szewczyku Dratewce i smoku spod Wawelu? Tę i wiele innych legend zna chyba każdy. Dlaczego więc nie podsuwać takich czytanek naszym najmłodszym czytelnikom? Ja jestem jak najbardziej na tak. Książeczka autorstwa Wojciecha Widłaka, to skrócona wersja tej prawdziwej historii o smoku wawelskim. 

     Lubię książeczki dziecięce, które ukazały się nakładem wydawnictwa Egmont. Dodatkowo te z serii Czytam sobie są fenomenalne. Duża, odpowiednia do czytania czcionka, momentami jeszcze większa, aby zaznaczyć ważniejsze fragmenty. Nie jest zbyt długa, ale nie jest też krótka, Idealna dla dzieci. Nie nudzi, a jedynie zwiększa ciekawość i zainteresowanie. W książeczce znajduje się bardzo dużo dopasowanych do treści ilustracji, autorstwa Joli Richter - Magnuszewskiej. 

     O smoku spod Wawelu to idealna książeczka dla dzieci, które od najmłodszych lat, bawiąc się, poznają legendy i tradycje kraju. Odpowiednia czcionka, masa barwnych obrazków pobudzająca wyobraźnię i ciekawa historia, to coś, co dla najmłodszych czytelników jest najlepsze. Polecam!




Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu Egmont

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...