wtorek, 21 czerwca 2016

"Różowe babeczki" - Joanna Jagiełło



Tytuł: Różowe babeczki
Autor: Joanna Jagiełło
Ilustracje: Marta Krzywicka
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 18 maja 2016
ISBN: 978-83-281-1432-6
Liczba stron: 48





       Będąc jeszcze małą dziewczynką uwielbiałam czytać. Oczywiście bajki puszczane w telewizji również były fantastyczne, ale to właśnie te, które sama mogłam przeczytać i w swojej wyobraźni stworzyć bohaterów skradły moje serce. Bajki o księżniczkach były ciekawe, jednak moją uwagę bardziej przyciągały książeczki, w których do rozwikłania były zagadki lub działo się coś naprawdę ciekawego. Bardzo miło wspominam książeczkę detektywistyczną, którą przeczytałam setki razy, nauczyłam się jej niemalże na pamięć, ej tekst przepisałam minimum kilka razy, a obrazki z niej wykorzystałam do stworzenia kolorowanki. Mowa o bajce Detektyw Serek na tropie Walta Disneya.

     Różowe babeczki z serii Poczytaj ze mną to opowiastka o bardzo niepokojącym wydarzeniu. Taką sprawę rozwiązać może tylko detektyw Lucjan Zagadka, któremu z wielkim zapałem pomaga jego rezolutna córeczka Lusia. To będzie nie lada wyzwanie, przy którym konieczna będzie dociekliwość, logiczne myślenie oraz umiejętność dedukcji.

     Moją uwagę zwrócił tekst na samym początku książeczki, z którego w prosty i zrozumiały sposób można się dowiedzieć co to jest kryminał. Króciutko wyjaśnia takie pojęcia jak detektyw, przestępstwo, motyw, alibi, odciski palców i inne. Dzieciaki na pewno wykorzystają wspomniane definicje do rozwikłania zagadki różowych babeczek. Bardzo ciekawe zdanie pojawia się na koniec tego niedługiego tekstu: Do najważniejszych twórców kryminałów należą Agatha Christie oraz Arthur Conan Doyle, który stworzył postać Sherlocka Holmesa. Przecież już od najmłodszych lat można wyrabiać dzieciom gust czytelniczy!

     Joanna Jagiełło ma bardzo przyjemny styl. Jest prosty i zrozumiały. Pomysł na historyjkę idealny, a sposób jej przekazania perfekcyjny! W książeczce tekst napisany jest dużą czcionką, co ułatwi młodym czytelnikom lekturę. Małe czcionki potrafią niestety zniechęcić. Książeczkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Przyznam szczerze, że wywołała na mojej twarzy uśmiech i sprawiła, że choć na chwilę razem z córeczką przeniosłam się do cukierni Pani Bajadery. Bohaterowie są fantastyczni i nie da się ich nie polubić! Pan Lucjan Zagadka jest świetnym detektywem i wspaniałym ojcem. Lusia to bardzo inteligentna i rezolutna dziewczynka, która pragnie być taka, jak jej tata. Pani Bajadera i pozostali bohaterowie, to czysta przyjemność!




     Choć Różowe babeczki są tylko bajką, to za sprawą nutki kryminału, młodzi czytelnicy mogą się dowiedzieć jak wygląda praca detektywa, jak należy zbierać dowody zbrodni i jak się zachować, kiedy to my zostajemy pokrzywdzeni. W bajkach niezmiernie ważna jest również oprawa graficzna. Okładka Różowych babeczek jest niezwykle smakowita, a ilustracje Marty Krzywickiej idealnie dopełniają całość. W serii Poczytaj ze mną ukazało się wiele innych książeczek, z których można dowiedzieć się podstaw o danym gatunku literackim.Poza kryminałami, znaleźć można również baśnie, reportaże, fantasy, opowiastki przygodowe, czy humorystyczne. 

     Różowe babeczki to niezwykle smakowita opowiastka, która przybliży młodemu czytelnikowi podstawy pracy detektywa oraz wyznaczniki kryminałów. To książeczka, która uczy, bawi i ćwiczy wyobraźnię. Książeczki z serii Poczytaj ze mną będą idealną lekturą dla tych najmłodszych czytelników oraz tych troszkę starszych! Serdecznie polecam!



Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Egmont
Książka bierze udział w wyzwaniu: Dziecięce poczytaniaCzytam ile chcę

36 komentarzy:

  1. Książka tak słodka, jak te babeczki, które upiekłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra nie będę kłamać- Lidl mi pomógł z babeczkami ;) Ale książeczka rewelacyjna ;)

      Usuń
  2. Kupię z pewnością swojemu chrześniakowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest w tej książeczce najlepsze, słodki i różowy tytuł, jednak treść równie dobra dla chłopców! :)

      Usuń
  3. Piękna książeczka. Szkoda, że w moich czasach, jak byłam mała, to takich nie było :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też żałuję, dlatego nie pozostaje nic innego jak teraz nadrabiać ;) W sumie w każdym z nas drzemie małe dziecko ;)

      Usuń
  4. Jakie tematyczne zdjęcia <3 Może polecę jakiejś mamie aby kupiła dla swojej pociechy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję! :)
      Książeczka zdecydowanie warta polecenia! :)

      Usuń
  5. Bardzo zachęcający opis książki. Choć moja córka już na nią za duża, to sama chętnie do niej zajrzę, gdy na nią natrafię.
    Pozdrawiam i zapraszam
    https://zaczytanadosamegorana1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córeczka jeszcze za mała, chociaż uważnie słuchała. Za to ja bawiłam się wyśmienicie :)
      Z przyjemnością zajrzę do Ciebie ;)

      Usuń
  6. Bardzo zachęcający opis książki. Choć moja córka już na nią za duża, to sama chętnie do niej zajrzę, gdy na nią natrafię.
    Pozdrawiam i zapraszam
    https://zaczytanadosamegorana1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Słodycz w czystej postaci :) Sama nabrałam ochoty na taką babeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie wiem co lepsze, babeczka czy książeczka ;)

      Usuń
  8. Jaki fajny pomysł na książkę. Będę polecać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo oryginalny. Bawi, a przy tym uczy i zachęca do innych już poważniejszych książek :)

      Usuń
  9. Świetny pomysł, taki kryminał dla dzieci :) Z chęcią polecę dzieciom znajomych. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że wielkiej fance kryminałów się spodoba! ;)

      Usuń
  10. Idealna pozycja dla mojej siostry! Ona uwielbia takie cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale się apetycznie zdobiło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna seria dla maluszków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! I ciekawa dla tych troszkę starszych ;)

      Usuń
  13. Trochę się obawiam, że mój syn zacząłby trochę kręcić nosem na ten "dziewczyński" tytuł :) Taki etap - musi na każdym kroku podkreślać, że jest chłopakiem! Ale córkom naszych znajomych z pewnością się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to jest chyba jedyny minus. Okładka faktycznie jest dość dziewczęca, ale zawartość zdecydowanie polecam zarówno chłopcom, jak i dziewczynkom. Powinna taka książeczka zostać wydana w dwóch wersjach okładkowych ;)
      Mam jeszcze jedną książeczkę z tej serii, której okładka powinna mu podpasować ;)

      Usuń
  14. Jak tylko w moim domu zagości mały "ktoś" taki książki będą królowały na półkach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rozumiem, ze zapraszasz nas na babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna i konkretna recenzja. Podoba mi się Twój styl pisania:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam wrażenie, że to bardzo przyjemna, ale też "inteligentna" książką, którą każde dziecko z chęcią by pochłonęło. Moja córcia jest jeszcze za mała, ale innym będę polecać.

    OdpowiedzUsuń

Drodzy Czytelnicy!
Jest mi niezmiernie miło, że trafiliście na mojego bloga. Będzie mi jeszcze milej jeśli pozostawicie po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki temu wiem, co Wam się podoba i jaka jest Wasza opinia na dany temat. Pozostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę!
Pozdrawiam,
Daria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...